sobota, 23 lipca 2016

Social Media Book Tag

Hejka! Mam nadzieję, że miło spędzacie wakacje i w końcu znaleźliście czas, żeby po prostu odpocząć. Ostatni TAG na moim blogu pojawił się pół roku temu, a więc stwierdziłam, że nadszedł czas na kolejny. Tym razem poruszę tematykę książkową, zastanawiałam się, czy nie odpowiedzieć na pytania dotyczące konkretnie mnie, jednak stwierdziłam, że byłoby to mało interesujące. Pytania znalazłam przypadkiem, przeglądając polskiego Booktubea, wcześniej nie miałam pojęcia o jego istnieniu. Stwierdziłam, że pytania są dość ciekawe i konkretne, a więc bez zbędnego przedłużania przejdźmy już do odpowiedzi!


1.Twitter- twoja ulubiona krótka książka.

Ciężko było mi znaleźć taką książkę, ponieważ nie czytam krótkich opowiastek. Postanowiłam więc poszukać trochę w moim dzieciństwie, Kiedy miałam ok. 11 lat w moje rączki po raz pierwszy wpadł "Oskar i pani Róża", Oczywiście, byłam wtedy za młoda, żeby w pełni zrozumieć tę książkę, z resztą nadal sądzę, że nie jestem na tyle dojrzała, abym mogła w pełni docenić wartości, jakie ta książka przekazuje. Drugi raz czytałam ją w 3 gimnazjum i dostrzegłam wtedy o wiele więcej niż gdy chodziłam do 5 czy 6 klasy podstawówki. Genialna, wzruszająca, ale bardzo, bardzo smutna pozycja, którą każdy powinien przeczytać, nieważne czy ma lat 11 czy 111.


2. Facebook- książka, którą każdy przeczytał i poczułaś presję, żeby po nią sięgnąć.

Myślę, że presja to za duże słowo, jednak przez moich znajomych w ogóle rozpoczęłam swoją przygodę z Harrym Potterem. Pierwszy tom przeczytałam w 1 gimnazjum, więc dosyć późno. Przyznam, że po skończeniu całej serii nie byłam oczarowana, było fajnie, ale bez szału, jednak po mojej głowie coraz częściej krąży myśl, żeby odświeżyć sobie książki o młodym czarodzieju, które (co dziwne) z biegiem lat zaczęłam coraz bardziej doceniać.


3. Tumblr- książka, którą przeczytałaś, zanim była popularna.

Kiedy tylko przeczytałam to pytanie przyszła mi na myśl książka Johna Greena "Gwiazd naszych wina". To od niej zaczęła się moja wielka miłość do tego autora. Nadal ją uwielbiam i zaliczam do TOP 3, mimo iż przeczytałam ją jakieś 3 lata temu, czyli na rok przed premierą filmową, kiedy to właściwie nieliczni znali piękną i wzruszającą historię Hazel i Augustusa. Potem wyszedł film, wielkie BUM i nagle wszyscy zaczęli szaleć za powieściami autorstwa pana G.


4. MySpace- książka, którą czytałaś, ale nie pamiętasz czy ci się podobała czy nie.

Myślę, że seria "Błękitnokrwiści" byłaby idealnym przykładem. Troszeczkę oszukałam to pytanie, ponieważ pamiętam, że całkiem mi się podobała, ale nie mam zielonego pojęcia, o czym była. Wiem tylko, że były tam wampiry i to wszystko, co pamiętam.


5. Instagram- książka, która była tak ładna, że musiałaś zrobić jej zdjęcie.

Nie wiem czemu, ale rzadko kiedy robię zdjęcia okładkom książek, częściej fotografuje ich wnętrza. Muszę, jednak przyznać, że każda okładka książek z serii "Rywalki" Kiery Cass cieszy oko, podobnie jak "Pretty Little Liars",a także dwie urocze części "Girl Online", które w luźny sposób nawiązują do fabuły książki.


6. YouTube- książka, której ekranizację chciałabyś zobaczyć.

Bardzo chciałabym zobaczyć ekranizację "Szukając Alaski", niestety wyczytałam gdzieś, że nie wykupiono praw do ekranizacji tej cudownej powieści, a szkoda, bo prawdopodobnie odniosłaby podobny sukces jak "Gwiazd naszych wina" czy "Papierowe miasta".


7. GoodReads- książka, którą polecasz wszystkim.

W ostatnim czasie są to na pewno "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender", których recenzja wkrótce ujrzy światło dzienne, natomiast wiele razy polecałam również serię "Pretty Little Liars" jak i całą twórczość Johna Greena (coś za dużo razy pojawił się w tym poście).


Mam nadzieję, że post Wam się podobał, jeśli chcecie, również odpowiedzcie na te pytania i koniecznie napiszcie mi, jakie książki wybraliście. Do przeczytania w kolejnym poście!

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł na post. Bardzo ciekawy TAG.
    Przyjemnie się czyta oraz podałaś fajne propozycje książek :)
    Obserwuję i pozdrawiam!
    http://verqsq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń